Tajlandia jest jednym z krajów Azji południowo-wschodniej, który rozwija się dynamicznie. Jest tu wiele nowoczesnych fabryk znanych i ważnych koncernów i stosunkowo tania siła robocza. Działa też wiele producentów produkujących towary na eksport.
Tajlandia – solidny parter w handlu
Gospodarka Tajlandii opiera się na rolnictwie i górnictwie. Użytki rolne to 41 proc. powierzchni kraju. Uprawia się tu m.in. ryż, maniok, kukurydzę, kauczukowiec, bawełnę, trzcinę cukrową, soję, palmę kokosową, tytoń, a także banany i ananasy. Eksploatuje się rudy cyny, wolframu, manganu, antymonu oraz złoża gazu ziemnego i węgla brunatnego.
Głównymi partnerami handlowymi Tajlandii są Japonia, Chiny, Stany Zjednoczone i Singapur. Jakość towarów z Tajlandii jest stosunkowo dobra jak na opinię produktów z Azji. Kraj, zanim światowy eksport zdominowały Chiny, był partnerem wielu krajów i był otwarty na współpracę, a nawet przodował w rankingach światowego eksportu. W Tajlandii swoje fabryki mają m.in. Nikon, Canon, Toyota, Honda, Nike, Triumph, GAP czy Nestle.
PKB Tajlandii
Na PKB Tajlandii składa się głównie rolnictwo, produkcja przemysłowa, handel hurtowy i detaliczny. Tajlandia słynie z produkcji m.in. sprzętu kuchennego, tekstyliów, sprzętu elektrycznego, kosmetyków (jak np. szampony, kremy do pielęgnacji cery, olejki aromatyczne), sprzętu telekomunikacyjnego, komputerów i ich części, elektroniki, odzieży gumowej, artykułów farmaceutycznych i higienicznych, opon, samochodów i części do nich, metalu, tkanin bawełnianych oraz produktów spożywczych i produktów pochodzenia roślinnego (jak kawa, ryż, owoce tropikalne).
Rozwój i współpraca
Tajlandia prowadzi kampanię na rzecz promowania swoich firm, produktów i usług, w czym pomaga Ministerstwo Promocji i Handlu. Chętnie bierze udział w targach, a potem nawiązuje współpracę i relacje partnerskie. Polskie firmy, myślące o eksporcie do Tajlandii, muszą obliczyć koszty frachtu lub tranzytu i przeładunku w Niemczech. Poza tym działa tu wiele firm oferujących usługi w zakresie pośredniczenia i obsługi przy transakcjach, wysyłkę, kontroli towarów i ich jakości, sprawdzanie dokumentacji. To pomocne dla partnera, który nie zna lokalnych zwyczajów ani języka.
K, f: Niklas9416 / pixabay